Regulamin Rekrutacji do klas pierwszych
na rok szkolny 2012/2013
Podstawą prawną do opracowania Regulaminu Rekrutacji
w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. prof. S. Kaliskiego są:
w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do Szkół Publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.U. z dnia 23 lutego 2004r. z późniejszymi zmianami).
2. Zarządzenie Nr 34/2011 Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z dnia 30 grudnia 2011 r
w sprawie terminów rekrutacji do gimnazjów oraz terminów i zasad rekrutacji kandydatów
do Szkół Ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2012/2013.
3. Zarządzenie Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Bystrzycy Kłodzkiej
dotyczące powołania Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnej nr 18/021/2011/2012 z dnia
14.02.2012r.
5 . Statut Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Bystrzycy Kłodzkiej.
A. Warunki i tryb rekrutacji kandydatów do klas pierwszych na rok szkolny 2012/2013.
W roku szkolnym 2012/2013 planuje się otworzyć następujące oddziały :
Technikum :
- technik ekonomista
- technik informatyk
- technik handlowiec
Zasadnicza Szkoła Zawodowa
- klasy wielozawodowe
Rekrutacja odbywa się w systemie elektronicznego naboru
KSEON OPTIVUM
1 . Rekrutacja uczniów odbywa się na podstawie:
a) liczby punktów uzyskanych za wyniki części humanistycznej oraz części
matematyczno-przyrodniczej egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w
gimnazjum, zawartych w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu;
b) liczby punktów uzyskanych za oceny, zawarte w świadectwie ukończenia gimnazjum,
z języka polskiego , języka obcego wskazanego przez ucznia, geografii lub historii,
informatyki ;
c) liczby punktów uzyskanych za inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie
ukończenia gimnazjum.
2. Kandydat ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej Zasadniczej Szkoły Zawodowej oraz Technikum może otrzymać w postępowaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym maksymalnie 100 punktów, w tym:
1) 50 punktów rekrutacyjnych za wyniki egzaminu gimnazjalnego wyrażone w skali procentowej, zgodnie z zasadą :
a) liczba punktów rekrutacyjnych za każdy wynik procentowy z zakresu :
- języka polskiego,
- historii i wiedzy o społeczeństwie,
- matematyki,
- przedmiotów przyrodniczych : biologii, geografii, fizyki i chemii,
- języka obcego na poziomie podstawowym,
jest równa liczbie określającej wynik procentowy, uzyskany z danego zakresu, podzielonej przez dziesięć;
b) liczba punktów rekrutacyjnych za wyniki egzaminu gimnazjalnego jest równa sumie punktów rekrutacyjnych uzyskanych z wymienionych wyżej zakresów egzaminu.
2) 40 punktów za oceny z języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych, otrzymane na świadectwie ukończenia gimnazjum, zgodnie z zasadą :
• 10 punktów – ocena: celujący,
• 8 punktów – ocena: bardzo dobry,
• 6 punktów – ocena: dobry,
• 4 punkty – ocena: dostateczny,
• 0 punktów – ocena: dopuszczający.
3) 10 punktów za inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia
gimnazjum, zgodnie z zasadami:
a) 2 punkty za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem,
b) maksymalnie 5 punktów za osiągnięcia w konkursach o zasięgu co najmniej wojewódzkim, wskazane w załączniku nr 3 zarządzenia (1 konkurs – 2 pkt., 2 konkursy – 4 pkt., 3 i więcej – 5 pkt.),
c) maksymalnie 2 punkty za poniższe osiągnięcia w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkół :
(1 osiągnięcie – 1 pkt, 2 i więcej – 2 pkt.):
- zajęcie od I do III miejsca w zawodach sportowych ,
- zajęcie od I do III miejsca lub uzyskanie tytułu laureata w konkursach lub zawodach artystycznych ,
- zajęcie od I do III miejsca lub uzyskanie tytułu laureata w konkursach lub zawodach wiedzy lub innych konkursach tematycznych ,
d) 1 punkt za wzorowe zachowanie,
lub
- stała, udokumentowana działalność na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu - aktywna współpraca z domem dziecka, hospicjum, schroniskiem dla zwierząt, organizacjami charytatywnymi itp.,
lub
- wyróżniająca, udokumentowana działalność na rzecz środowiska szkolnego, zwłaszcza w międzyszkolnych organach samorządów młodzieży, samorządzie szkolnym lub organizacjach młodzieżowych.
3. W przypadkach uczniów zwolnionych przez Dyrektora Okręgowej Komisji
Egzaminacyjnej z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego z przyczyn
losowych lub zdrowotnych na podstawie § 49 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania,
klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów
i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562 z późn. zm.), ustala się
następujące zasady wyznaczania liczby punktów, o których mowa w punkcie części A, punkcie 1a powyższego regulaminu, odpowiadającej liczbie punktów możliwych do uzyskania za poszczególne zakresy egzaminu gimnazjalnego z :
1) języka polskiego – liczba punktów za ocenę z języka polskiego,
2) historii i wos – średnia liczby punktów za oceny na świadectwie z historii i wos,
3) matematyki – liczba punktów za ocenę na świadectwie z matematyki,
4) przedmiotów przyrodniczych – średnia liczby punktów za oceny na świadectwie z biologii, geografii, fizyki i chemii,
5) język obcy – liczba punktów za ocenę na świadectwie z języka obcego wskazanego przez kandydata.
4. Kandydatów, którzy ukończyli gimnazjum dla dzieci obywateli polskich czasowo
przebywających za granicą lub ukończyli szkołę za granicą przyjmuje się do klasy pierwszej
na podstawie świadectwa (zaświadczenia) wydanego przez szkołę za granicą i ostatniego
świadectwa szkolnego wydanego w Polsce, na podstawie sumy lat nauki szkolnej ucznia.
5. Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych organizowanych dla uczniów szkół Ponadgimnazjalnych oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu (co potwierdza właściwy kurator oświaty wydając stosowne zaświadczenie), przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów, o których mowa w części A, punkcie 1c .
Preferencje te nie dotyczą dodatkowych kryteriów uwzględnianych przy kwalifikacji do
oddziałów, w których wymagane są szczególne predyspozycje kandydata (sprawnościowe,
zdrowotne, artystyczne, uzdolnienia językowe i inne), jeśli przedmiot konkursu/olimpiady
nie jest zbieżny z wybranym kierunkiem kształcenia.
6. Konkursami, o których mowa w ust.5 są w szczególności wymienione w załączniku
nr 2 .
7 . Przy przyjmowaniu do szkół, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych
w postępowaniu kwalifikacyjnym, pierwszeństwo mają:
1) sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz osoby
umieszczone w rodzinach zastępczych;
2) kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono
indywidualny program lub tok nauki;
3) kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru
kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej
poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
8. Dodatkowymi kryteriami różnicującym kandydatów, w przypadku posiadania równej liczby punktów rekrutacyjnych wynikających z kryteriów wymienionych w ust.2 są :
1) łączna liczba punktów za wyniki na egzaminie gimnazjalnym,
2) ocena zachowania,
3) liczba punktów za wyniki na egzaminie gimnazjalnym w części zbieżnej z kierunkiem kształcenia w wybranym przez kandydata oddziale,
4) średnia ocen z przedmiotów obowiązkowych w świadectwie ukończenia gimnazjum.
Dodatkowe kryteria brane są pod uwagę kolejno do momentu zróżnicowania kandydatów.
B. Przyjmowanie podań kandydatów do szkół .
1. Kandydat w trakcie rekrutacji może równocześnie składać dokumenty do nie więcej niż
trzech szkół ponadgimnazjalnych (przez szkołę rozumie się szkołę samodzielną lub typ
szkoły wchodzącej w skład zespołu).
2. Kandydat składając dokumenty do szkoły posługuje się kopiami świadectwa
ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu
gimnazjalnego, poświadczonymi przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył.
3. Kandydat do Zasadniczej Szkoły Zawodowej lub Technikum składa wydrukowane podanie z systemu KSEON OPTIVUM w terminie od 30 kwietnia do 28 maja 2012 r. Na podaniu nanoszona jest pieczęć szkoły .
4. Kandydat może dokonać zmiany decyzji o wyborze i przenieść podanie do innej szkoły
w terminie od 27 do 28 czerwca 2012 r.
5. W terminie od 29 czerwca do 02 lipca 2012 r. kandydat, który złożył podanie o przyjęcie do szkoły dołącza następujące dokumenty:
- kopię świadectwa ukończenia szkoły oraz kopię zaświadczenia o wyniku egzaminu
gimnazjalnego poświadczone przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył,
- kopię zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do
kształcenia w określonym zawodzie,
- dokumenty nadające uprawnienia wynikające z zapisu części A pkt 6 i 7 powyższego Regulaminu
- zaświadczenia wydane przez komisje konkursowe laureatom lub finalistom
konkursów i olimpiad przedmiotowych o których mowa w części A pkt .5 powyższego Regulaminu oraz konkursów wymienionych w załączniku nr 2 i 3 .
C. Kwalifikowanie do szkół
1. O przyjęciu kandydata do Technikum decyduje ilość zdobytych punktów – min 25,
max. 100 ; do ZSZ min. O, max. 100
2 . Ogłoszenie list kandydatów przyjętych do Zasadniczej Szkoły Zawodowej i Technikum powinno nastąpić nie później niż 04 lipca 2012 r.
3. Osoby przyjęte do szkół są obowiązane złożyć oświadczenie potwierdzające wolę podjęcia
nauki w szkole oraz oryginały świadectwa i zaświadczenia o szczegółowych wynikach
egzaminu gimnazjalnego najpóźniej w terminie do 06 lipca 2012 r.
4. Ogłoszenie ostatecznych list kandydatów przyjętych do Zasadniczej Szkoły Zawodowej
i Technikum nastąpi nie później niż 6 lipca 2012 r.
5. Jeżeli zostanie zakończona rekrutacja do 09 lipca 2012r nie przeprowadza się drugiego naboru.
6. Kandydaci niezakwalifikowani do żadnej ze szkół składają kopie dokumentów do szkół
dysponujących wolnymi miejscami w terminie do 10 lipca 2012 r. – drugi nabór.
7. Ogłoszenie list przyjętych uczniów w trakcie drugiego naboru nastąpi nie późnie j niż
11 lipca 2012 r.
8. Osoby przyjęte do szkół w drugim naborze są obowiązane złożyć oświadczenie
potwierdzające wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz oryginały świadectwa
i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego najpóźniej w terminie
do 12 lipca 2011 r.
9. Ogłoszenie ostatecznych list kandydatów przyjętych do Zasadniczej Szkoły Zawodowej
i Technikum w drugim naborze nastąpi nie później niż 16 lipca 2012 r.
10 . Osoby nieprzyjęte do szkoły są zobowiązane do odbioru złożonych dokumentów w ciągu
7 dni od zakończenia postępowania kwalifikacyjnego. W przeciwnym przypadku kopie
dokumentów ulegną zniszczeniu.
11. Kandydatom nieprzyjętym szkoła udziela szczegółowych informacji w celu ułatwienia im
wyboru innej szkoły lub zawodu. Informacje można uzyskać w punktach
informacyjnych we Wrocławiu, Jeleniej Górze, Legnicy, Wałbrzychu część D, pkt 1 powyższego Regulaminu.
12. W szkołach, do których nie zgłosi się odpowiednia liczba kandydatów istnieje możliwość przyjęcia uczniów, którzy nie spełnili progu punktowego.
Kwalifikowanie zakończy się nie później niż 31 sierpnia 2012 r.
D. Organizacja informacji dla kandydatów i ich rodziców
1. Dolnośląski Kurator Oświaty powołał następujące punkty informacyjne dla kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych:
- punkt miejski we Wrocławiu – przy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 9,
ul. Krakowska 102, tel. (0-71) 786 – 70 –22 lub 786 –70 – 15,
- punkt miejski w Jeleniej Górze – przy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej,
ul. Wolności 259, tel. (0-75) 647 – 30 – 01 lub 647 – 30 – 02,
- punkt miejski w Legnicy – przy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 1,
ul. Wrocławska 183a, tel. (0-76) 854 – 68 – 43 lub 854 – 68 – 48,
- punkt miejski w Wałbrzychu – przy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej,
ul. Matejki 7, tel. (0-74) 842 – 52 – 63 lub 842 – 22 – 43.
2. Zadaniem punktów jest udzielanie informacji o możliwościach podjęcia nauki i wyboru
zawodu w szkołach na terenie województwa dolnośląskiego oraz o wolnych miejscach
w szkołach położonych w rejonach działania punktu.
3. Szkolny Punkty Informacyjny - Sekretariat Uczniowski , p.103a w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. Słowackiego 4 rozpocznie działalność
02 kwietnia 2012 r. i zakończy po dokonaniu naboru przez szkołę.
4. Punkt Informacyjny w szkole będzie czynny codziennie w godz.
od 10.00 do 15.00, a w środy w godz. od 10.00 do 16.00. tel. 74 811-18-14
5 . W Szkolnym Punkcie Informacyjnym udzielana jest informacja o kryteriach naboru,
ofercie edukacyjnej oraz wymaganiach stawianych kandydatom podczas postępowania
rekrutacyjnego i w trakcie trwania nauki, informacji o wybranym zawodzie, możliwościach
zatrudnienia po ukończeniu szkoły lub kierowanie kandydata do punktu informacyjnego
przy poradni psychologiczno-pedagogicznej.
E. UWAGI KOŃCOWE
1. W celu ułatwienia kandydatom przestrzegania terminów zostaje dołączony terminarz rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych – załącznik nr 1.
załącznik nr 1
Terminarz rekrutacji
do szkół ponadgimnazjalnych w Bystrzycy Kłodzkiej
1
|
Składanie podań przez kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych.
|
od 30 kwietnia do 28 maja 2012r. |
2
|
Możliwość zmiany decyzji kandydata o wyborze i przeniesienie podania do innej szkoły.
|
od 27 do 28 czerwca 2012r. |
3 |
Składanie przez kandydatów do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej kopii świadectwa ukończenia szkoły, kopii zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego oraz innych wymaganych dokumentów.
|
od 29 czerwca do 02 lipca 2012r. |
4 |
Ogłoszenie list przyjętych do szkół ponadgimnazjalnych.
|
do 04 lipca 2012r. |
5 |
Złożenie oświadczenia potwierdzającego wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz oryginałów świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego.
|
do 06 lipca 2012r. |
6 |
Ogłoszenie ostatecznej listy uczniów przyjętych do poszczególnych szkół, po złożeniu dokumentów, o których mowa w punkcie 5.
|
do 09 lipca 2012r. |
7 |
Przyjmowanie kopii dokumentów kandydatów przez szkoły dysponujące wolnymi miejscami po pierwszym naborze . |
do 10 lipca 2012r. |
8 |
Ogłoszenie list przyjętych w szkołach przeprowadzających drugi nabór.
|
do 11 lipca 2012r. |
9 |
Złożenie oświadczenia potwierdzającego wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz oryginałów świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego przez kandydatów, o których mowa w punkcie 8.
|
do 13 lipca 2012r. |
10 |
Ogłoszenie ostatecznej listy uczniów przyjętych do poszczególnych szkół po złożeniu dokumentów, o których mowa w punkcie 9.
|
do 16 lipca 2012r. |
11 |
Zakończenie kwalifikowania w szkołach, do których nie zgłosi się odpowiednia liczba kandydatów.
|
do 31 sierpnia 2011r. |
załącznik nr 2
Wykaz konkursów przedmiotowych o zasięgu co najmniej wojewódzkim, których laureaci przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od ustalonych kryteriów :
od Cedyni do Orszy.” – edycja 2009/2010.
załącznik nr 3
Wykaz osiągnięć w konkursach o zasięgu co najmniej wojewódzkim, za które przyznawane są dodatkowe punkty rekrutacyjne :
1) konkursach : języka polskiego z elementami sztuki, historii z elementami WOS, matematyki, chemii, fizyki, geografii, biologii, języka angielskiego, języka niemieckiego występujących pod wspólną nazwą „zDolny Ślązak Gimnazjalista” –
2) „Liga Naukowa – Dolnośląski Konkurs Gimnazjalistów” – począwszy od edycji 2009,
3) konkursie matematycznym – „Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów”,
4) konkursie informatycznym – „Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów”,
5) konkursie języka angielskiego – „Olimpiada Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów”,
6) konkursie historycznym „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 972 – 1514 od Cedyni do Orszy”. – edycja 2009/2010.
1) konkursie historycznym:
- „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1531 – 1683 od Obertyna do
Wiednia.” – edycja 2010/2011,
- Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1768 – 1864. Od konfederacji
barskiej do powstania styczniowego”. – edycja 2011/2012,
2) Dolnośląskim Konkursie Języka Angielskiego UNION JACK CONTEST,
3) Regionalnym Konkursie Chemicznym „Młody chemik eksperymentuje”,
4) konkursie ekologicznym „Poznajemy Parki Krajobrazowe Polski”,
5) konkursie wiedzy o Parlamencie RP oraz ludziach tworzących jego dzieje,
6) konkursie historycznym „Na drodze ku wolności – społeczeństwo polskie w latach
80. XX w. Doświadczenia świadka historii.”,
7) konkursie „Losy Polaków na Wschodzie w latach 1939 – 1956”.
1) konkursie organizowanym przez Ośrodek Pamięć i Przyszłość „Świadectwa historyczne”,
2) konkursie historycznym „W kalejdoskopie pamięci _ Polska i Polacy w latach 1939 – 1989”,
3) Dolnośląskim Konkursie Historycznym „Od Solidarności do Trzeciej Rzeczpospolitej”.
historycznym „Historia Bliska”.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Bystrzycy Kłodzkiej