Regulaminy

Regulamin rekrutacji 2014/2015

Regulamin Rekrutacji do klas pierwszych

na rok szkolny 2014/2015

                                                                                               

Podstawą prawną do opracowania Regulaminu Rekrutacji

 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych  im. prof. S. Kaliskiego są:

 

  1. 1.      Art.9 ust. 2 oraz art. 10 ust. 1 i 9 ustawy z dnia 6 grudnia 2013r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 2014r. poz.7).

    2. Zarządzenie Nr 5/2014 Dolnośląskiego  Kuratora Oświaty z dnia  06 lutego 2014 r. w sprawie terminów rekrutacji do gimnazjów  oraz terminów i zasad rekrutacji kandydatów  do  szkół ponadgimnazjalnych  na rok szkolny 2014/2015.

    3. Zarządzenie Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Bystrzycy Kłodzkiej  dotyczące powołania Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnej nr 15/021/2013/2014 z dnia   13.02.2014 r.

    4 . Statut  Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Bystrzycy Kłodzkiej.

 

A. Warunki i tryb rekrutacji kandydatów do klas  pierwszych na  rok szkolny 2014/2015.

 

W roku szkolnym 2014/2015  planuje się otworzyć następujące oddziały :

Technikum :

- technik ekonomista lub handlowiec (zależne od liczby chętnych)

- technik informatyk

Zasadnicza Szkoła Zawodowa

- klasa wielozawodowa 

 

   1 . Rekrutacja uczniów odbywa się na podbudowie gimnazjum  uwzględniając:

    a) liczbę punktów uzyskanych za wyniki egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu;

 

    b)   liczbę punktów uzyskanych za oceny, zawarte w świadectwie ukończenia gimnazjum, z języka polskiego , języka obcego wskazanego przez ucznia, geografii lub historii,  informatyki ;

  c)  liczbę punktów uzyskanych za inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie  ukończenia gimnazjum.

  d) liczbę punktów za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem.

 

   2.  Kandydat ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej Zasadniczej Szkoły Zawodowej oraz Technikum może otrzymać w postępowaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym maksymalnie 100 punktów, w tym:

1)  50 punktów rekrutacyjnych  za wyniki  egzaminu gimnazjalnego wyrażone w skali procentowej, zgodnie z zasadą :

a) liczba punktów rekrutacyjnych za każdy wynik procentowy z zakresu :

    - języka polskiego,

    - historii i wiedzy o społeczeństwie,

    - matematyki,

    - przedmiotów przyrodniczych : biologii, geografii, fizyki i chemii,

    - języka obcego na poziomie podstawowym,

jest równa liczbie określającej wynik procentowy, uzyskany z danego zakresu, podzielonej przez dziesięć;

b) liczba punktów rekrutacyjnych za wyniki egzaminu gimnazjalnego jest równa sumie punktów rekrutacyjnych uzyskanych z wymienionych wyżej zakresów egzaminu.

 

2) 40 punktów za oceny z języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych, otrzymane na świadectwie ukończenia gimnazjum, zgodnie z zasadą :

 

• 10 punktów – ocena: celujący,

• 8 punktów – ocena: bardzo dobry,

• 6 punktów – ocena: dobry,

• 4 punkty – ocena: dostateczny,

• 0 punktów – ocena: dopuszczający.

 

3) 10 punktów za inne osiągnięcia ucznia wymienione na  świadectwie ukończenia

gimnazjum, zgodnie z zasadami:

a)  2 punkty za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem,

b)  maksymalnie 5 punktów za osiągnięcia w konkursach o zasięgu co najmniej wojewódzkim, wskazane w załączniku nr 3 zarządzenia (1 konkurs – 2 pkt., 2 konkursy – 4 pkt., 3 i więcej – 5 pkt.),

c)  maksymalnie 2 punkty za poniższe osiągnięcia w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkół :

(1 osiągnięcie – 1 pkt, 2 i więcej – 2 pkt.):

- zajęcie od  I do III miejsca w zawodach sportowych ,

- zajęcie od  I do III miejsca lub uzyskanie tytułu laureata w konkursach lub zawodach artystycznych,

- zajęcie od  I do III miejsca lub uzyskanie tytułu laureata w konkursach lub zawodach wiedzy lub innych konkursach tematycznych ,

d) 1 punkt za  wzorowe zachowanie,

lub

- stała, udokumentowana działalność na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu - aktywna współpraca z domem dziecka, hospicjum, schroniskiem dla zwierząt, organizacjami charytatywnymi itp.,

lub

-  wyróżniająca, udokumentowana działalność na rzecz środowiska szkolnego, zwłaszcza w międzyszkolnych organach samorządów młodzieży, samorządzie szkolnym lub organizacjach młodzieżowych.

   3. W przypadkach uczniów zwolnionych przez Dyrektora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego z przyczyn losowych lub zdrowotnych na podstawie § 49 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji

Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562 z późn. zm.), ustala się następujące zasady wyznaczania liczby punktów, o których mowa w części A, punkcie 1a powyższego regulaminu, odpowiadającej liczbie punktów możliwych do uzyskania za poszczególne zakresy egzaminu gimnazjalnego z :

 

1)      języka polskiego – liczba punktów za ocenę z języka polskiego,

2)      historii i wos – średnia liczby punktów za oceny na świadectwie z historii i wos,

3)      matematyki – liczba punktów za ocenę na świadectwie z matematyki,

4)      przedmiotów przyrodniczych – średnia liczby punktów za oceny na świadectwie z biologii, geografii, fizyki i chemii,

5)      język obcy – liczba punktów za ocenę na świadectwie z języka obcego wskazanego przez kandydata.

 

   4. Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych organizowanych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz  laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i  ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu (co potwierdza właściwy kurator oświaty wydając stosowne zaświadczenie), przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów, o których mowa w części A, punkcie 1c .

Preferencje te nie dotyczą dodatkowych kryteriów uwzględnianych przy kwalifikacji do oddziałów, w których wymagane są szczególne predyspozycje kandydata (sprawnościowe, zdrowotne, artystyczne, uzdolnienia językowe i inne), jeśli przedmiot konkursu/olimpiady nie jest zbieżny z wybranym kierunkiem kształcenia.

   5. Konkursami, o których mowa w ust.5 są w szczególności wymienione w załączniku nr 2 .

   6 . Przy przyjmowaniu do szkół, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym, pierwszeństwo mają:

1) sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych;

2) kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki;

3) kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

   7. Dodatkowymi kryteriami różnicującymi kandydatów, w przypadku posiadania równej liczby punktów rekrutacyjnych wynikających z kryteriów wymienionych w ust.2 są :

1) łączna liczba punktów za wyniki na egzaminie gimnazjalnym,

2) ocena z zachowania,

3) liczba punktów za wyniki na egzaminie gimnazjalnym w części zbieżnej z kierunkiem kształcenia w wybranym przez kandydata oddziale,

4) średnia ocen z przedmiotów obowiązkowych na świadectwie ukończenia gimnazjum.

Dodatkowe kryteria brane są pod uwagę kolejno do momentu zróżnicowania kandydatów.

 

B. Przyjmowanie podań kandydatów do szkół .

1. Kandydat w trakcie rekrutacji może równocześnie składać dokumenty do nie więcej niż trzech szkół ponadgimnazjalnych (przez szkołę rozumie się szkołę samodzielną lub typ szkoły wchodzącej w skład zespołu).

2. Kandydat składając dokumenty do szkoły posługuje się kopiami świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego, poświadczonymi przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył.

3. Kandydat do Zasadniczej Szkoły Zawodowej lub Technikum składa podanie , które stanowi załącznik nr 4  w terminie od  30 maja do 26 czerwca 2014 r.

4. Wzór podania można pobrać ze strony internetowej szkoły ( www.zspbystrzyca.pl) lub w sekretariacie uczniowskim szkoły.

5. Kandydat może dokonać zmiany decyzji o wyborze i przenieść podanie do innej szkoły

w terminie od 30 maja 2014r do 26 czerwca 2014 r.

6. W terminie od 27 czerwca do 30 czerwca 2014 r. kandydat, który złożył podanie o przyjęcie do szkoły dołącza następujące dokumenty:

- kopię świadectwa ukończenia szkoły oraz kopię zaświadczenia o wyniku egzaminu

gimnazjalnego poświadczone przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył,

-  zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie,

- dokumenty nadające uprawnienia wynikające z zapisu części powyższego Regulaminu

- zaświadczenia wydane przez komisje konkursowe laureatom lub finalistom konkursów i olimpiad przedmiotowych o których mowa w części A   powyższego Regulaminu oraz konkursów wymienionych w załączniku nr 2 i 3 .

 

C. Kwalifikowanie do szkół

 

1.      O przyjęciu kandydata do Technikum decyduje ilość zdobytych punktów – min 25, max. 100, do ZSZ min. O, max. 100

2.      W szkołach, do których nie zgłosi się odpowiednia liczba kandydatów istnieje możliwość przyjęcia uczniów, którzy nie spełnili progu punktowego.

3.      Ogłoszenie list kandydatów przyjętych do Zasadniczej Szkoły Zawodowej i Technikum powinno nastąpić nie później niż 03  lipca 2014 r.
4.      Osoby przyjęte do szkół są obowiązane złożyć oświadczenie potwierdzające wolę podjęcia nauki w  szkole oraz oryginały świadectwa i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego najpóźniej w terminie do 07  lipca 2014 r. 

5.      Ogłoszenie ostatecznych list kandydatów przyjętych do Zasadniczej Szkoły Zawodowej i Technikum  nastąpi  nie później niż 08 lipca 2014 r.

6.      Jeżeli zostanie zakończona rekrutacja do 08 lipca 2014 r.  nie przeprowadza się drugiego naboru.

7.      Kandydaci niezakwalifikowani do żadnej ze szkół składają kopie dokumentów do szkół dysponujących wolnymi miejscami w terminie do 08  lipca 2014 r. –  drugi  nabór.

8.      Ogłoszenie list przyjętych uczniów w trakcie drugiego naboru nastąpi  nie później niż do 10  lipca 2014 r.

9.      Osoby przyjęte do szkół w drugim naborze są obowiązane złożyć oświadczenie potwierdzające wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz oryginały świadectwa i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego najpóźniej   w terminie do 10 lipca 2014 r.

10.  Ogłoszenie ostatecznych list kandydatów przyjętych do Zasadniczej Szkoły Zawodoweji Technikum  w drugim naborze  nastąpi  nie później niż 11 lipca 2014 r.
11.  Osoby nieprzyjęte do szkoły są zobowiązane do odbioru złożonych dokumentów   w ciągu 7 dni od zakończenia postępowania kwalifikacyjnego. W przeciwnym przypadku kopie dokumentów ulegną zniszczeniu.
12.  Kandydatom nieprzyjętym szkoła udziela szczegółowych informacji w celu ułatwienia im wyboru innej szkoły lub zawodu.
13.  Kwalifikowanie  zakończy się  nie później niż  29 sierpnia 2014 r.

 

 

D. Organizacja informacji dla kandydatów i ich rodziców

 

1. Szkolny  Punkty Informacyjny  - Sekretariat Uczniowski , p.103a w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. Słowackiego 4  rozpocznie  działalność

15 kwietnia  2014 r. i zakończy po dokonaniu naboru przez szkołę.

 

2. Punkt Informacyjny w szkole  będzie czynny  codziennie w godz.

od 10.00 do 15.00, tel. 74 811-18-14

 

3 . W Szkolnym Punkcie  Informacyjnym udzielana  jest  informacja o kryteriach naboru, ofercie edukacyjnej oraz wymaganiach stawianych kandydatom podczas postępowania rekrutacyjnego i w trakcie trwania nauki, informacji o wybranym zawodzie, możliwościach zatrudnienia po ukończeniu szkoły lub kierowanie kandydata do punktu informacyjnego przy poradni psychologiczno-pedagogicznej.

 

E. UWAGI KOŃCOWE

 

1. W celu ułatwienia kandydatom przestrzegania terminów zostaje dołączony terminarz rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych – załącznik nr 1.

 

  załącznik nr 1

 

Terminarz rekrutacji 

do szkół ponadgimnazjalnych w Bystrzycy Kłodzkiej

 

 

1

 

 

Składanie podań przez kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych.

 

 

od  30  maja do 26 czerwca 2014 r.

2

 

Możliwość zmiany decyzji kandydata o wyborze i przeniesienie podania do innej szkoły.

 

od  30  maja do 26 czerwca 2014 r.

3

Składanie przez kandydatów do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej kopii świadectwa ukończenia szkoły, kopii zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego oraz innych wymaganych dokumentów.

 

od 27czerwca do 30czerwca 2014 r.

4

Ogłoszenie list przyjętych do szkół ponadgimnazjalnych.

 

do 03   lipca 2014 r.

5

Złożenie oświadczenia potwierdzającego wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz oryginałów  świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego.

 

do 07  lipca 2014 r.

6

Ogłoszenie ostatecznej listy uczniów przyjętych do poszczególnych szkół, po złożeniu dokumentów, o których mowa w punkcie 5.

 

do 08  lipca 2014 r.

7

Przyjmowanie kopii dokumentów kandydatów przez szkoły dysponujące wolnymi miejscami po pierwszym naborze .

do 08  lipca do 10 lipca 2014r.

8

Ogłoszenie list przyjętych  w szkołach przeprowadzających drugi nabór.

 

do 11  lipca 2014 r.

9

Zakończenie kwalifikowania w szkołach, do których nie zgłosi się odpowiednia liczba kandydatów.

 

do 29 sierpnia 2014 r.

 

 załącznik nr 2

     Wykaz konkursów przedmiotowych o zasięgu co najmniej wojewódzkim, których laureaci przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie  od ustalonych kryteriów :

 

 

  1. Konkursy : języka polskiego z elementami sztuki, historii z elementami WOS, matematyki, chemii, fizyki, geografii, biologii, języka angielskiego, języka niemieckiego występujące pod wspólną nazwą : Zdolny Ślązak Gimnazjalista”.
  2. Konkurs pod nazwą „Liga Naukowa – Dolnośląski Konkurs Gimnazjalistów”.
  3. Konkurs matematyczny – „Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów”.
  4. Konkurs informatyczny – „Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów”.
  5. Konkurs języka angielskiego – „Olimpiada Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów”.

 

załącznik nr 3

 

     Wykaz osiągnięć w konkursach o zasięgu co najmniej wojewódzkim, za które przyznawane są dodatkowe punkty rekrutacyjne :

 

 

1.      Uzyskanie tytułu finalisty w konkursach przedmiotowych :

 

1)      konkursach : języka polskiego z elementami sztuki, historii z elementami WOS, matematyki, chemii, fizyki, geografii, biologii, języka angielskiego, języka niemieckiego występujących pod wspólną nazwą - „Zdolny Ślązak Gimnazjalista”

2)      „Liga Naukowa – Dolnośląski Konkurs Gimnazjalistów”

3)      konkursie matematycznym – „Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów”,

4)      konkursie informatycznym – „Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów”,

5)      konkursie języka angielskiego – „Olimpiada Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów”,

 

2.      Uzyskanie tytułu laureata lub finalisty w konkursach tematycznych:

 

1)      konkursie historycznym: - „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego

2)   Dolnośląskim Konkursie Języka Angielskiego UNION JACK CONTEST,

3)   Regionalnym Konkursie Chemicznym „Młody chemik eksperymentuje”,

4)   konkursie ekologicznym „Poznajemy Parki Krajobrazowe Polski”,

5)   konkursie „Losy Polaków na Wschodzie w latach 1939 – 1956”

6)   Ogólnopolskim Konkursie Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów

7)   Ogólnopolskim Konkursie Ojczyzna Polszczyzna

 

3.      Uzyskanie tytułu laureata w konkursach tematycznych:

 

1)      konkursie organizowanym przez Ośrodek Pamięć i Przyszłość „Świadectwa historyczne”,

2)      konkursie historycznym „W kalejdoskopie pamięci _ Polska i Polacy w latach 1939 – 1989”,

3)      Dolnośląskim Konkursie Historycznym „Od Solidarności do Trzeciej Rzeczpospolitej”.

 

4.      Uzyskanie co najmniej wyróżnienia w ogólnopolskim tematycznym konkursie

      historycznym „Historia Bliska”.

 

 

załącznik nr 4                                                                               PESEL ………………………………

 

 

 ………………………………

          (pieczęć gimnazjum)

 

 

                                                        PODANIE

            O PRZYJĘCIE DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ

 

 

 

                                                                            Dyrektor

                                                    Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych

                                                    im. prof. Sylwestra Kaliskiego

                                                    ul. Słowackiego 4

                                                    57-500 Bystrzyca Kłodzka

 

 

 

I.                   Dane osobowe kandydata do szkoły :

 

Imiona, nazwisko : ………………………………….……………………………………………….

Imiona i nazwiska rodziców /opiekunów :……………………………………………….…….…… …………………………………………………….…………………………………….……………

Data i miejsce urodzenia : ……………………………………………………………..…………….

                                                                        (dzień, miesiąc, rok, miejscowość)

Adres zamieszkania : ……………………………………………………………..………………….

(kod pocztowy, miejscowość, gmina, ulica, nr domu/nr mieszkania, województwo)

…………………………………………………………………………………………………….

Telefon kontaktowy : ……………………………………………………………………………

 

II.                Proszę o przyjęcie mnie do klasy pierwszej

……………………………………………………………………………………………………..

                                                                                  (typ szkoły)

  1…………………………………………………………………………………………………………

                                                                                        (klasa, zawód)

 2………………………………………………………………………………………………………….

                                                                    (innej klasy w tej samej szkole)

Wybieram języki obce :                1. ……………………………………………………………….

                                                       2………………………………………………………………..

 

 

……………………………………

  Podpis rodziców/opiekunów  

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Dyrektor mgr Dorota Barbara Łakucewicz
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 lutego 2014 22:01
Dokument wprowadzony do BIP przez: Arkadiusz Witkowski
Ilość wyświetleń: 1112
28 lutego 2014 22:01 (Arkadiusz Witkowski) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)