Regulaminy

Regulamin rekrutacji 2015/2016

Regulamin Rekrutacji do klas pierwszych

na rok szkolny 2015/2016

                                                                                               

Podstawą prawną do opracowania Regulaminu Rekrutacji

 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych  im. prof. S. Kaliskiego są:

 

  1. 1.      Art.9 ust. 2 oraz art. 10 ust. 1 i 9 ustawy z dnia 6 grudnia 2013r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 2014r. poz.7).

 

    2. Zarządzenie Nr 8/2015 Dolnośląskiego  Kuratora Oświaty z dnia  02 lutego 2015 r. w sprawie terminów rekrutacji do gimnazjów  oraz terminów i zasad rekrutacji kandydatów do  szkół ponadgimnazjalnych  na rok szkolny 2015/2016.

 

    3. Zarządzenie Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Bystrzycy Kłodzkiej Nr 12/2014/2015 z dnia 24 lutego 2015r  dotyczące powołania Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnej .

 

    5 . Statut  Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Bystrzycy Kłodzkiej.

 

 

A. Warunki i tryb rekrutacji kandydatów do klas  pierwszych na  rok szkolny 2014/2015.

 

W roku szkolnym 2014/2015  planuje się otworzyć następujące oddziały :

Technikum :

- technik  handlowiec

- technik informatyk

Zasadnicza Szkoła Zawodowa

- klasa wielozawodowa

  

   1 . Rekrutacja uczniów odbywa się na podbudowie gimnazjum  uwzględniając:

 

    a)   liczbę punktów uzyskanych za oceny, zawarte w świadectwie ukończenia gimnazjum, z języka polskiego , języka obcego wskazanego przez ucznia, geografii lub historii, informatyki ;

   b) liczbę punktów uzyskanych za wyniki egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu;

  c) liczbę punktów za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem.

  d)  liczbę punktów uzyskanych za inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum.

 

   2.  Kandydat ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej Zasadniczej Szkoły Zawodowej oraz Technikum może otrzymać w postępowaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym maksymalnie 100 punktów, w tym:

1)  50 punktów rekrutacyjnych  za wyniki  egzaminu gimnazjalnego wyrażone w skali procentowej, zgodnie z zasadą :

a) liczba punktów rekrutacyjnych za każdy wynik procentowy z zakresu :

    - języka polskiego,

    - historii i wiedzy o społeczeństwie,

    - matematyki,

    - przedmiotów przyrodniczych : biologii, geografii, fizyki i chemii,

    - języka obcego na poziomie podstawowym,

jest równa liczbie określającej wynik procentowy, uzyskany z danego zakresu, podzielonej przez dziesięć;

b) liczba punktów rekrutacyjnych za wyniki egzaminu gimnazjalnego jest równa sumie punktów rekrutacyjnych uzyskanych z wymienionych wyżej zakresów egzaminu.

2) 40 punktów za oceny z języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych, otrzymane na świadectwie ukończenia gimnazjum, zgodnie z zasadą :

• 10 punktów – ocena: celujący,

• 8 punktów – ocena: bardzo dobry,

• 6 punktów – ocena: dobry,

• 4 punkty – ocena: dostateczny,

• 0 punktów – ocena: dopuszczający.

 

3) 10 punktów za inne osiągnięcia ucznia wymienione na  świadectwie ukończenia gimnazjum, zgodnie z zasadami:

a)  2 punkty za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem,

b) maksymalnie 5 punktów za osiągnięcia w konkursach o zasięgu co najmniej wojewódzkim, wskazane w załączniku nr 2 zarządzenia (1 konkurs – 2 pkt., 2 konkursy – 4 pkt., 3 i więcej – 5 pkt.),

c) maksymalnie 2 punkty za poniższe osiągnięcia w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkół :

(1 osiągnięcie – 1 pkt, 2 i więcej – 2 pkt.):

- zajęcie od  I do III miejsca w zawodach sportowych ,

- zajęcie od  I do III miejsca lub uzyskanie tytułu laureata w konkursach lub zawodach artystycznych ,

- zajęcie od  I do III miejsca lub uzyskanie tytułu laureata w konkursach lub zawodach wiedzy lub innych konkursach tematycznych ,

 

d) 1 punkt za  wzorowe zachowanie,

lub

- stała, udokumentowana działalność na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu - aktywna współpraca z domem dziecka, hospicjum, schroniskiem dla zwierząt, organizacjami charytatywnymi itp.,

lub

-  wyróżniająca, udokumentowana działalność na rzecz środowiska szkolnego, zwłaszcza w międzyszkolnych organach samorządów młodzieży, samorządzie szkolnym lub organizacjach młodzieżowych.

 

   3. W przypadkach uczniów zwolnionych przez Dyrektora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego z przyczyn losowych lub zdrowotnych na podstawie § 49 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562 z późn. zm.), ustala się następujące zasady wyznaczania liczby punktów, o których mowa w części A, punkcie 1b powyższego regulaminu, odpowiadającej liczbie punktów możliwych do uzyskania za poszczególne zakresy egzaminu gimnazjalnego z :

 

a)  języka polskiego – liczba punktów za ocenę z języka polskiego,

b)  historii i wos – średnia liczby punktów za oceny na świadectwie z historii i wos, 

c)  matematyki – liczba punktów za ocenę na świadectwie z matematyki,

d)  przedmiotów przyrodniczych – średnia liczby punktów za oceny na świadectwie z biologii, geografii, fizyki i chemii,

e)  język obcy – liczba punktów za ocenę na świadectwie z języka obcego wskazanego przez kandydata.

 

   4. Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych organizowanych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz  laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i  ponadwojewódzkim, przeprowadzanych zgodnie z rozporządzeniem MENIS z dnia 29 stycznia 2002r w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad ( Dz.U.Nr 13, poz.125, z póź.zm.) (co potwierdza właściwy kurator oświaty wydając stosowne zaświadczenie), przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów, o których mowa w części A, punkcie 1d .

 

   5. Konkursami, o których mowa w ust.4 są w szczególności wymienione w załączniku nr 3 . 

 

   6 . Przy przyjmowaniu do szkół, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym, pierwszeństwo mają: 

a)   sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych;

b)   kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki;

c)   kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

 

   7. Dodatkowymi kryteriami różnicującymi kandydatów, w przypadku posiadania równej liczby punktów rekrutacyjnych wynikających z kryteriów wymienionych w pkt .2 są :

a)   łączna liczba punktów za wyniki na egzaminie gimnazjalnym, 

b)   ocena z zachowania, 

c)   liczba punktów za wyniki na egzaminie gimnazjalnym w części zbieżnej z kierunkiem kształcenia w wybranym przez kandydata oddziale,

d)  średnia ocen z przedmiotów obowiązkowych w świadectwie ukończenia gimnazjum

Dodatkowe kryteria brane są pod uwagę kolejno do momentu zróżnicowania kandydatów.

 

 

B. Przyjmowanie podań kandydatów do szkół .

 

 

1. Kandydat w trakcie rekrutacji może równocześnie składać dokumenty do nie więcej niż trzech szkół ponadgimnazjalnych (przez szkołę rozumie się szkołę samodzielną lub typ szkoły wchodzącej w skład zespołu).

 

2. Kandydat składając dokumenty do szkoły posługuje się kopiami świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego, poświadczonymi przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył.

 

3. Kandydat do Zasadniczej Szkoły Zawodowej lub Technikum składa podanie , które stanowi załącznik nr 4  w terminie od  02 czerwca do 25 czerwca 2015 r.

 

4. Wzór podania można pobrać ze strony internetowej szkoły ( www.zspbystrzyca.pl) lub w sekretariacie uczniowskim szkoły.

 

5. Kandydat może dokonać zmiany decyzji o wyborze i przenieść podanie do innej szkoły w terminie od 02 czerwca 2015r do 25 czerwca 2015 r.

 

6. W terminie od 26 czerwca do 29 czerwca 2015 r. kandydat, który złożył podanie o przyjęcie do szkoły dołącza następujące dokumenty:

 

a)  kopię świadectwa ukończenia szkoły oraz kopię zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego poświadczone przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył,

 

b)   zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu

c)  dokumenty nadające uprawnienia wynikające z zapisu części A.pkt 6. powyższego Regulaminu

d)  zaświadczenia wydane przez komisje konkursowe laureatom lub finalistom konkursów i olimpiad przedmiotowych o których mowa w części A   powyższego Regulaminu oraz konkursów wymienionych w załączniku nr 2 i 3 , a ponadto :

e)  oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,

f) orzeczenie i potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub równoważne orzeczenie wydane na podstawie odrębnych przepisów, 

g)  prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowaniu dziecka oraz niewychowaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem, 

h)  dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą.

 

7. Dokumenty, o których mowa w pkt. 6 ust. b,c,d,f,g,h  mogą być składane w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata lub pełnoletniego kandydata.

 

8. Składający oświadczenie, o którym mowa w pkt. 6e obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następujacej treści : ‘Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

 

 

C. Kwalifikowanie do szkół

 

 

1.      O przyjęciu kandydata do Technikum decyduje ilość zdobytych punktów – min 25, max. 100, do ZSZ min. O, max. 100

2.      W szkołach, do których liczba kandydatów z wymaganą liczbą punktów jest mniejsza niż liczba miejsc, istnieje możliwość przyjęcia kandydatów, którzy nie osiągnęli progu punktowego.

3.      Ogłoszenie list kandydatów przyjętych do Zasadniczej Szkoły Zawodowej i Technikum oraz kandydatów niezakwalifikowanych nastąpi  02  lipca 2015 r.

4.      Osoby przyjęte do szkół są obowiązane złożyć oświadczenie potwierdzające wolę podjęcia nauki w  szkole oraz oryginały świadectwa i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego najpóźniej w terminie do 06  lipca 2015 r.

5.      Ogłoszenie ostatecznych list kandydatów przyjętych do Zasadniczej Szkoły Zawodowej i Technikum  nastąpi  nie później niż 07 lipca 2015 r.

6.  Jeżeli zostanie zakończona rekrutacja do 07 lipca 2014 r.  nie przeprowadza się  drugiego naboru.

 

7.  Kandydaci niezakwalifikowani do żadnej ze szkół składają kopie dokumentów do szkół dysponujących wolnymi miejscami w terminie do 09  lipca 2015 r. – nabór uzupełniający.

8.  Ogłoszenie list przyjętych uczniów w trakcie  naboru uzupełniającego nastąpi  nie później  niż  10  lipca 2015 r.

9.  Osoby przyjęte do szkół w drugim naborze są obowiązane złożyć oświadczenie potwierdzające wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz oryginały świadectwa i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego najpóźniej   w terminie do 10 lipca 2014 r.

10. Kandydatom nieprzyjętym szkoła udziela szczegółowych informacji w celu ułatwienia im wyboru innej szkoły lub zawodu.

11. Kwalifikowanie  zakończy się  nie później niż  31 sierpnia 2015 r.

 

 

D. Organizacja informacji dla kandydatów i ich rodziców

 

 

1. Szkolny  Punkty Informacyjny  - Sekretariat Uczniowski , p.103a w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. Słowackiego 4  rozpocznie  działalność 15 kwietnia  2015 r. i zakończy po dokonaniu naboru przez szkołę.

 

 

2. Punkt Informacyjny w szkole  będzie czynny  codziennie w godz. od 10.00 do 15.00, tel. 74 811-18-14

 

3 . W Szkolnym Punkcie  Informacyjnym udzielana  jest  informacja o kryteriach naboru, ofercie edukacyjnej oraz wymaganiach stawianych kandydatom podczas postępowania rekrutacyjnego i w trakcie trwania nauki, informacji o wybranym zawodzie, możliwościach zatrudnienia po ukończeniu szkoły .

 

E. UWAGI KOŃCOWE

  

1. W celu ułatwienia kandydatom przestrzegania terminów zostaje dołączony terminarz rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych – załącznik nr 1.

 

 załącznik nr 1

 

Terminarz rekrutacji

Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych

w Bystrzycy Kłodzkiej

 

1

 

 

Składanie podań przez kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych.

 

 

od  02 czerwca do 25 czerwca 2015 r

2

 

Możliwość zmiany decyzji kandydata o wyborze i przeniesienie podania do innej szkoły.

 

od  02 czerwca do 25 czerwca 2015 r

3

Składanie przez kandydatów do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej kopii świadectwa ukończenia szkoły, kopii zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego oraz innych wymaganych dokumentów.

 

od  26 czerwca do 29 czerwca 2015 r

4

Ogłoszenie list przyjętych do szkół ponadgimnazjalnych.

 

do  02   lipca 2015 r.

5

Złożenie oświadczenia potwierdzającego wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz oryginałów  świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego.

 

do  06  lipca 2015 r.

6

Ogłoszenie ostatecznej listy uczniów przyjętych do poszczególnych szkół, po złożeniu dokumentów i ewentualne ogłoszenie naboru uzupełniającego.

 

do 07 lipca 2015 r.

7

Przyjmowanie kopii dokumentów kandydatów przez szkoły dysponujące wolnymi miejscami po pierwszym naborze .

do 08  lipca do 09 lipca 2015r.

8

Ogłoszenie list przyjętych  w szkołach przeprowadzających nabór uzupełniający

 

 

 10  lipca 2015 r.

9

Zakończenie kwalifikowania w szkołach, do których nie zgłosi się odpowiednia liczba kandydatów.

do 31 sierpnia 2015 r.

 

załącznik nr 2

 

 

     Wykaz osiągnięć w konkursach o zasięgu co najmniej wojewódzkim,

 za które przyznawane są dodatkowe punkty rekrutacyjne :

 

 

  1. Uzyskanie tytułu finalisty w konkursach :

 

1)      Polonistycznym, historycznym z elementami WOS, matematycznym, chemicznym , fizycznym, geograficznym, biologicznym, języka angielskiego, języka niemieckiego, języka francuskiego występujących pod wspólną nazwą „zDolny Ślązak Gimnazjalista” –

2)      „Liga Naukowa – Dolnośląski Konkurs Gimnazjalistów”

3)      konkursie matematycznym – „Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów”,

4)      konkursie informatycznym – „Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów”,

5)      konkursie języka angielskiego – „Olimpiada Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów”,

 

  1. Uzyskanie tytułu laureata lub finalisty w konkursach :

 

1)      konkursie historycznym:

      - „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego

2)   Dolnośląskim Konkursie Języka Angielskiego UNION JACK CONTEST,

3)   Regionalnym Konkursie Chemicznym „Młody chemik eksperymentuje”,

4)   konkursie ekologicznym „Poznajemy Parki Krajobrazowe Polski”,

5)   konkursie „Losy Polaków na Wschodzie w latach 1939 – 1956”

6)   Ogólnopolskim Konkursie Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów

7)   Ogólnopolskim Konkursie Ojczyzna Polszczyzna

 

  1. Uzyskanie tytułu laureata w konkursach :

 

1)      konkursie organizowanym przez Ośrodek Pamięć i Przyszłość „Świadectwa historyczne”,

2)      konkursie historycznym „W kalejdoskopie pamięci _ Polska i Polacy w latach 1939 – 1989”,

3)      Dolnośląskim Konkursie Historycznym „Od Solidarności do Trzeciej Rzeczpospolitej”.

 

  1. Uzyskanie co najmniej wyróżnienia w ogólnopolskim tematycznym konkursie

      historycznym „Historia Bliska”.

  

załącznik nr 3

 

 

     Wykaz konkursów przedmiotowych o zasięgu co najmniej wojewódzkim, których laureaci przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od ustalonych kryteriów :

 

 

 

  1. Konkursy : polonistyczny, historyczny z elementami WOS, matematyczny, chemiczny, fizyczny, geograficzny, biologiczny, języka angielskiego, języka niemieckiego, języka francuskiego występujące pod wspólną nazwą „Zdolny Ślązak Gimnazjalista”.

 

  1. Konkurs pod nazwą „Liga Naukowa – Dolnośląski Konkurs Gimnazjalistów”.

 

  1. Konkurs matematyczny – „Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów”.

 

  1. Konkurs informatyczny – „Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów”.

 

  1. Konkurs języka angielskiego – „Olimpiada Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów”.

 

 

 załącznik nr 4                                                                               PESEL ………………………………

 

 

 ………………………………

          (pieczęć gimnazjum)

 

 

                                                        PODANIE

            O PRZYJĘCIE DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ

 

 

 

                                                                            Dyrektor

                                                    Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych

                                                    im. prof. Sylwestra Kaliskiego

                                                    ul. Słowackiego 4

                                                    57-500 Bystrzyca Kłodzka

 

 

 

  1. Dane osobowe kandydata do szkoły :

 

Imiona, nazwisko : ………………………………………………………………………….

 

Imiona i nazwiska rodziców /opiekunów : ………………………………………………....

 

Data i miejsce urodzenia : ………………………………………………………………….

                                                                        (dzień, miesiąc, rok, miejscowość)

 

Adres zamieszkania : ……………………………………………………………………….

                   (kod pocztowy, miejscowość, gmina, ulica, nr domu/nr mieszkania, województwo)

 

…………………………………………………………………………………………………….

 

Telefon kontaktowy (rodzica/opiekuna)…………………………………………………………

 

 

  1. Proszę o przyjęcie mnie do klasy pierwszej

 

……………………………………………………………………………………………………..

                                                                                  (typ szkoły)

    1…………………………………………………………………………………………………………

                                                                                        (klasa, zawód)

 

2………………………………………………………………………………………………………….

                                                                    (innej klasy w tej samej szkole)

 

Wybieram języki obce :                1. ……………………………………………………………….

 

                                                       2………………………………………………………………..

 

 

                                                                                                              Podpis rodziców/opiekunów

Załączniki

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Dyrektor szkoły mgr Dorota Barbara Łakucewicz
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 lutego 2015 12:27
Dokument wprowadzony do BIP przez: Arkadiusz Witkowski
Ilość wyświetleń: 2076
27 lutego 2015 12:37 (Arkadiusz Witkowski) - Opublikowanie dokumentu.
27 lutego 2015 12:31 (Arkadiusz Witkowski) - Zmiana kolejności załączników. (Dokument nieopublikowany)
27 lutego 2015 12:31 (Arkadiusz Witkowski) - Zmiana kolejności załączników. (Dokument nieopublikowany)